Door Remy Teunissen op 27 december 2015

“De Iepen Doar” de ontmoetingsplek voor ouderen in Damwâld

Donderdagmiddag 17 december heeft de fractie van de PvdA een bezoek gebracht aan het activiteitencentrum “De Iepen Doar” dat gevestigd is in Nij Tjaerda. Een prachtige plek waar de 55 plusser andere mensen kan ontmoeten en samen dingen kan ondernemen. Het mooie is dat dit activiteitencentrum geheel in handen is van een enthousiaste groep vrijwilligers die een veelheid aan activiteiten organiseert binnen hun eigen ruimtes. Er is een bibliotheek, een biljartzaal, een winkel, grote zaal voor de activiteiten met een professionele keuken. Die keuken is belangrijk want er wordt hier elke veertien dagen een uitgebreid diner gekookt voor de gasten van “De Iepen Doar”. Bij het komende kerstdiner zitten er dan ook meer dan veertig mensen aan tafel. Het activiteitencentrum richt zich niet alleen op de bewoners van Nij Tjaerda maar op alle ouderen in Damwâld en de omliggende dorpen. Voor ons als fractie van de PvdA was het prachtig om te zien hoe een aantal vrijwilligers zich inzetten voor een mooi activiteiten aanbod voor ouderen in Damwâld. En tegen elke 55 plusser zouden wij willen zeggen: Kom eens een keer kijken bij “De Iepen Doar”.